Main library

Hej hej igen!
Sjukt dåligt på att uppdatera, sorry igen! Men orkar helt enkelt inte blogga så ofta haha! Just nu sitter jag på UoE University of Edinburgh) main library, helt fantastiskt bibliotek med massor av böcker, läsplatser och datorer. Just nu är det japanska som pluggas men snart blir det psykologi, det ämne jag har svårast för här. Föreläsaren pratar väldigt fort och med ganska komplicerad engelska så att ta anteckningar är supersvårt! Mer än hälften av gångerna hör jag inte ens vilket ord han använder, och gör jag det är sannorlikheten att jag kan ordet ganska liten. Hoppas att detta innebär att jag kommer bli bättre på engelska :P De andra kurserna går däremot utan problem med engelskan! Senast idag råkade jag säga ett engelskt ord på svenska till hussam i telefon så förhoppningsvis blir min engelska bättre och bättre :)
Dagarna denna veckan har varit slitsamma, mycket sena kvällar pga. olika event, sov dåligt och sista slängen av förkylningen satt kvar i början av veckan. Ibland har det varit ganska tungt, känt mig lite ensam och ledsen vissa dagar men kvällarna har oftas varit roliga och givande. Men det är slitsamt att skaffa en ny umgängeskrets, något som känns i kroppen! Man kan inte ligga på latsidan!
Ikväll är det en inflyttningsfest i Bruntsfield som gäller, Elin, en svensk tjej som pluggar biologi bor där i en superfin lägenhet högst upp i byggnaden. Inte alls avundsjuk ;) Men smakar det så kostar det tyvärr också i den här staden! Så, ikväll blir det nog en blandning av Svenska och Engelska, men förhoppningsvis mer av det senare. Ska bli kul oavsett!
En liten bild på gårkvällens happening, supertrevliga tjejer jag träffade på Exchange 360-event (dålig mobilkvalitet på bilden dock...). 
 
 

Kommentarer
MORFAR

Hoppas inte de pratar för mycket dialekt men det gör de säkert men bra erfarenhet. Jo det är säkert svårt att hitta vänner på så kort tid. Det blir säkert så att säga tillfälliga vänner men kanske någon klickar och det är ju ett stort plus att ha så kallade vänner över hela världen. Det ser ut som om ni har kul i vart fall. Inte många dagar kvar nu tills vi kommer en dryg vecka bara. KRAM

2013-10-01 @ 11:23:47



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0