White Christmas and Ice skating

Denna vecka har varit helt karaktäriserad av plugg, mest intensiva plugget jag haft sen jag kom hit (obviously iförsig). Massor av tidiga timmar på biblioteket, mina tidigare lyxtider att sova till 10 var bara att glömma om jag ville ha en plats i biblioteket. Så, istället har jag gått upp innan 8 varje dag, hemskt. Men, som belöning har jag fått mycket gjort vilket förhoppningsvis gör att jag kan slappna av lite mer nästa vecka! På torsdag har jag min första tenta, i psykologi!
I tisdags lyckade jag få tag på 4 gratisbiljetter till White christmas via min landladys kontakt på Edinburgh festival teather, dom hade en "press night" när massor av tidningar kom dit så de ville ha en full salong, varav min landlady mailade mig om chansen att få 40 punds biljetter utan att betala en krona. Så jag, Mammon, Juli och Jeanne begav oss och såg spektaklet. Vi hade oväntat bra platser också, vi satt en bit bak men utan skrymmande pelare eller i något ruttet hörn haha! Showen var så härlig med fantastiska kläder och dansnummer. Det handlade om en jul 1955, så 50tals stämmningen var såklart hög. Själva storyn var ganska kass dock, väldigt amerikanst gullegull med superlyckligt slut där vi alla skulle sjunga tillsammans till White christmas, men annars var det bra! Och som man säger, gratis är gott right?
I torsdags var jag iväg med Rico och Monica och åkte skridskor på Edinburghs julmarknad! Vanligt pris är hutlösa 12 pund (!!) för en halvtimme på en sjukt sliten liten skitis, knappast värt det, men Rico fick tag på biljetter för 5 pund inklusive mulled wine efter, så det var ju betydligt mer överkomligt.
Rico och Monica var båda som bambi på isen, inte så konstigt när den ena kommer från Hong Kong och den andra från Mexico, så jag snurrade runt dem i cirklar och drog runt dem på isen (och skrattade lite åt dem, eller snarare med dem, såklart). Supernice :) Efteråt samlades vi med de andra som också fått tag på billiga biljetter och drack mulled wine innan vi gick vidare till en bar då det blev för kallt att sitta ute. Då bara 6 av oss dök up så hade vi massor av extra pengar att spendera, vilket innebar att vi dessutom fick varsin dricka på baren också, alltihop för 5 pund! Vilken deal! Baren, en omgjord gammal bank, var dessutom superhäftigt juldekorerad med en enorm julgran och pynt överallt. Pratade med en supertrevlig tjej från USA, hon gav lite tips om Edinburgh, synd att jag inte kommer hinna utforska allt hon berättade om. Jaja :) Det var iallafall en superkväll, perfekt paus från allt plugg!
I skrivande stund kom jag precis hem från sista mötet med Japanskaföreningen. Vi hade jättetrevligt, drack öl och pratade och hade lottodragning med vinster från Japan. Man fick fem nummer för två pund så jag chansade och köpte lotter. Och jag vann faktiskt! Lite Japansk godis, hade tur i oturen för mitt nummer bland de första som drogs så jag fick det minsta priset. När jag gick fram för att ta mitt pris och dra nästa vinnare, tror ni inte jag drar ett av mina egna nummer? :D Hur stor är chansen liksom? Så jag fick två japanska, supersöta godisar istället, haha! Blev ganska populär när jag sedan gick runt och bjöd alla på godis ;)
Kvällen slutade med lite Karaoke, jag och Mammon sjöng en lady gaga låt. Sedan var det dags för hemgång, mina nya tidiga rutiner gör mig tröttare än vanligt så skönt att komma hem 12 och inte supersent. Behövde inte heller säga hejdå till de jag blivit vänner med då alla kommer till Mammon och min fest den 19 december. Hatar att säga hejdå så det var trevligt att slippa göra det idag!
Kramar!
Som sagt, bambi på isen! <3
Utgång på fredagen med Rico och Sara. Vi hade det mkt trevligt på en nice bar inna vi tyvärr gjorde valet att gå vidare till en sämre klubb, så vi dansade plikttroget i en timme innan vi gick hem. Så kan det vara ibland :)
 Vänner på Japanskaföreningen! Roligt att jag bara tog kort med de enda som är icke-japaner haha! Mammon har bättre bilder i sin telefon, hoppas jag kommer över dem senare ;)
Karaoke :D
 
 

Kommentarer
Peetra

Så trevligt du har det, Emelie. Det är roligt att följa dig via din blogg som du har varit väldigt flitig med nu den senaste tiden ++++
Förstår att det blir svårt att lämna Edinburgh och att ta farväl av alla dina vänner som du har fått under din vistelse. Men vi längtar efter att få hem dig och då är det ju dessutom alldeles nära till jul dessutom. Så skönt!

Kram mamma.

2013-12-08 @ 17:02:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0