Väntar på flyget

Nu sitter jag här med ett flyg som, såklart, är försenat med minst 30 min, segt när man redan kommer hem klockan kvart i 10 :( Jaja. 45 min internet har jag fått iallafall så nu spenderar jag tiden vid gaten med att skriva här!
Min sista vecka i Edinburgh var både härlig och sorglig, att få spendera massor av tid med vänner är alltid trevligt men också ledsamt när man tänker på att man ska resa iväg. Fyra (!!) av mina vänner hade födelsedag också så det blev många födelsedagsfester!
Första festen skedde förra fredagen, Verena, min Tyska kompis var först att fylla år. Vi samlades ett gäng tjejer på en drinkbar på cowgate, kände ingen av hennes kompisar förutom Mammon eftersom hon pluggar på Napier university och inte Edinburgh university. Jag och Mammon lärde känna henne en dag när hon kom förbi japanskaföreningen och sedan dess har vi varit bra vänner även om vi inte setts så jätteofta pga. olika universitet. Vi köpte alla superfancy drinkar och kände oss allmänt tjejiga, innan vi gick vidare till en ny bar. Mammon kunde inte följa med eftersom hon hade exam dagen efter dock. Väl på den nya baren fick jag den bästa Innis and gun jag fått på hela min tid här, den hade nämligen is runtomkring! Så riktigt iskall öl, det gillas! Vi avslutade kvällen på en superhärlig livebar med riktig "lokal" känsla, massor av skottar, som tyvärr, oftast är ganska oattraktiva men vääldigt på att ragga haha. Vi dansade dock på vi tjejer, och jag började prata med en suupertrevlig tjej, Maria. Vi klickade verkligen och hon klagade över att hon hade så svårt att hitta normala människor att dela hennes lägenhet, och att det hade varit superkul att dela lägenhet med mig. Jag höll med :D Blev inbjuden till hennes flat party måndagen efter men tyvärr kom jag aldrig iväg pga. plugg och pluggtrötthet. Riktigt synd :( Men vet att jag hade stannat där alldeles för länge, och tentan i Skottish studies var den som var personligen viktigast för mig. Så kan det vara :)
Jag och Mammon bakade lussekatter den helgen också, kul att introducera henne till något så speciellt för sverige. Hon älskade dem! Blev riktigt nöjd själv också, inte mammakvalitet, men bra nog.
Andra födelsedagsfesten firades hemma hos Rico, vi var ett gäng som samlades i hennes fina lägenhet i söndags för fest. Eftersom hon är galen i mobilskal så köpte jag ett mobilskal i trä till henne från julmarknaden, hon blev jätteglad :D Vi spelade drinking games och snackade i flera timmar, och runt klockan två drog jag mig hemåt eftersom jag visste att jag behövde plugga dagen efter. Okej klockan två kanske inte är så tidigt ändå men ville verkligen inte gå :) Supertrevligt!
Tredje födelsedagfesten var Mammons fest som jag skrivit om, och den fjärde var igår då min vän Peter hade födelsedag. Innan det så hann jag äta middag med Mammon och Miho plus hennes vän som var på besök från Italien (asiater har fan vänner ööööverallt!!) Blev glad att jag hann säga hejdå till henne och vi var båda överrens att det inte var ett hejdå utan ett ses senare! Hon är jättepepp på att besöka mig i Uppsala så hoppas hon besöker mig! Sedan begav mig och Mammon till Peter, vi samlades alla i hans lägenhet och det var mycket trevligt, dock gick jag efter två timmar eftersom jag ville säa hejdå till Rico, Monica och Sarah. Söta Rico gav mig en jättefin bok i läder där hon skrev på första sidan hur mycket hon kommer sakna mig, blev så rörd att jag började gråta. Vilket fick Sara nästan börja gråta hon med! Blev serverad Mexikans varm choklad vilket var supergott, vi satt och snackade till 1 tiden innan det var dags för mig att ta sorligt farväl. Men vi har planer på att återförenas för Edinburgh festivalen i Augusti, hoppas det blir av!! :D

Så idag kom det mest sorliga avskedet, det med Mammon. Hon var så söt och följde med mig hela vägen till flygplatsen, jag käkade lunch och sen vinkade hon av mig vi security checken. Fruktansvärt sorligt. Hon hade dagen innan skrivit ett så himla fint vykort till mig om hur mycket hon kommer sakna mig och att det bästa som hänt henne var att hon träffade mig. Läste det hemma igår natt och började gråta då med. Lyckades hålla de värsta tårarna borta när jag sa farväl men så fort jag kom innanför securityn började jag storgrina :( Samma sak när flyget lyfte från marken, tårarna bara forsade ner. Kommer sakna Edinburgh och alla mina vänner så mycket!! Men känner mig så lyckligt lottad som har träffat så mycket fina människor. Nu har jag vänner över hela världen! Sjukt lyxigt. Så denna tid har verkligen varit underbar, även om det såklart också har varit tufft ibland.
 
Edinburgh I LOVE YOU!!
 
Verena! :)
 
Alla tjejer!
 
Lussekattbak! :D
 
Detta är min lussekatt av Mammon, blev ganska söt ju ^^
 
Mammons lussekatt av mig blev desto fulare haha XD
 

Ricos, fördelsedagsbarn nr 2 <3
 

Hejdålunch med Rebekka, tjejen med lockigt hår. Hon bor i Köpenhamn så vi har bokat in en definitiv träff nästa sommar när jag är i skåne! :D
 

Sista middagen med Miho <3
 

Jag och Mihos kompis som pluggar som exchange student i Milano
 

Monica gör magiskt god varm choklad till mig o de andra!
 

Saknar Rico redan, hon är en sådan bra vän och älskvärd person!
 
Avsked på flygplatsen. Bästa Mammon, så glad att jag har träffat henne!
 

Kommentarer
Mrfar

Emelie vilken tid du haft i Edinburgh. Alla kompisar som du fått över hela världen det är verkligen något att vårda. Det är så nyttigt att ta sig utanför 50 skylten. Du har skaffat dig vänner som ni alla kommer att ha stor glädje av. Kram

2013-12-28 @ 11:46:02



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0