Helgen som varit

Denna helg blev det besök till Glamis castle och Dundee, samt firande av St Andrew day med massor av ceilith! Och så plugg såklart, med uppkommande examperiod nästa vecka tvingade samvetet mig att släpa mig ner till the main library för lite halvfokuserat söndagsplugg. Var tal om en flat part med Miho men hon var aldeles för nertyngd av plugg och jag för trött så vi ställde in, istället blir det lunch imorgon :)
Bästa trippel J gänget hängde med på min lördagstrip, Juli, Jeanne och Juliette. Vi hade det så mysigt när vi vandrade runt i det fina glamis castle (med en superguide), dock fick man inte ta kort så har bara några ganska kassa smygbilder inifrån slottet. Väldigt spridda stilar var det eftersom huset byggts på flera gånger. Mitt favoritrum var i den älsta delen, ett troferum med massor av häftiga horn och stenvalv. Vet hur hemskt det är att sätta upp djurhuvuden på väggen men kan inte hjälpa att jag tycker horn är otroligt fint, föredrar det framför att ha djurhuvuden uppsatta. Och såklart så ska inget djur behöva dö för hornens skull, men skjuter man djuret för köttet kan man ju lika väl ta vara på deras vackra horn? :)
Sedan bar det vidare till Dundee. Om jag ska vara ärlig är det inte en speciellt vacker stad, och med superhungriga magar spenderade vi nästan halva tiden på ett Café som Juli's kompis tipsat som bott i Dundeee om. Supergod mat och trevlig personal, 10 av 10! Efter det vandrade vi runt i staden utan direkt mål, kom förbi ett museum och såg oss mätta på futuristisk konst innan vi gick tillbaka till bussen hem till Edinburgh.
På kvällen vankades ceilith i Teviot med massor av vänner, att vi alla dansat oss svettiga till ceilith 2 dagar innan var det inget som stoppade oss att dansa lika mycket idag. Och det var, om möjligt, ännu roligare denna gången! Bandet var helt toppen, peppade en som tusan, skämtade och spexade. Det enda tråkiga var att en kille råkade trampade ner sin häl med full styrka i min fot, så jag fick ta en timeout innan jag var säker på att den inte var stukat. Med det var helt ok, Rebekka försåg mig med cider och gott sällskap! Dessutom testade jag på Haggis, kan nu stolt säga att jag har ätit det. Var inte så äckligt som jag trodde men inte direkt en festmåltid haha.
Lite svullnad hindrade inte mig från att fortsätta dansa sen timme senare som om det inte fanns någon morgondag! Trötta och varma satte vi oss och snackade om allt möjligt i en timme innan jag och Rebekka begav oss mot princes street för att ta bussen hem. Köpte med mig lite pommes från mitt lokala snabbmatsställe som jag mumsade på innan det var dags för sovstund för att vara pigg inför söndagens plugg. Superhelg!
Kramar!
 
 

Kommentarer
MORFAR

Woooowww du har det kul får jag säga. Jag är just nu i Paris på en Cleantech mässa..... Inte så dumt det heller nu ska jag ut och äta något gott med en leverantör KRAAAM

2013-12-04 @ 19:19:11



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0