Funderingar

Klockan är snart 1 här so borde sova men kände för att skriva lite :) Senaste veckorna har det vart myyycket plugg, massor av essays som ska in och med uppkommande exams är det också en del plugg att göra om man säger så. Biblioteket blir mer och mer packat för varje dag, och ryktet säger att när tentaperioden börjar här så måste man hänga på låset för att få en plats, och sedan svartsjukt vaka över sin kära bänk resten av dagen! Gå på lunch kan man göra, i en halvtimme, annars kanske någon snor åt sig ens bord! Galet! Utöver det fick jag tillbaka högskoleprov resultatet från London, gick tyvärr inte alls som jag ville så det känns tungt. Men jag antar att det bara är att ta nya tag och inte deppa ner sig för mycket, jag förberedde mig ju faktiskt ingenting så borde kanske inte ha förväntat mig så mycket.
Huss var ju här också och det var sjukt sjukt mysigt. Han är bäst! Visade honom runt i min fina stad och så åt vi sjukt god mat, indiskt, japansk, UK och, såklart, burger king ;). Jag som är en sådan hamburgeälskare är besviken på skottland, de verkar inte ha fattat att man vill ha sås i sin hamburgare, vilket leder till att de är sjukt torra! Så när huss var här begav vi oss ner till tågstationen för en riktig hamburare, den enda bra jag ätit sedan jag kom hit!Vi shoppade också lite kläder till honom och även ett par vinterskor till mig (finally!). Huss är så snygg så det är enkelt att shoppa till honom haha! Blev ett par skor och en riktig skottsk halsduk, nu ser han ut som en proper man igen! Är faktiskt stolt över hur duktig jag är på att hitta snygga grejer till honom!

Till helgen ska jag och Mammon till Glasgow över dagen, se sevärdigheter så länge det är ljust och sedan shoppa lite innan vi åker hem.  Ska bli mysigt :) Mammon är en av mina bästa vänner här, vi har alltid så roligt ihop! Förutom när hon och/eller jag är gnälliga eller sura, då är vi hemska tillsammans haha! På söndag är det fet invigning av julmarknaden här i Edinburgh, det har satts upp ett parisejul och så ska det vara fyrverkerier och uppträdanden på george street. Tyckte jag såg en isrink på något reklamblad också, vore ju jättekul att impa på mina vänner med mina superskridskoskills! Men kan knappast komma upp i Julias nivå dock haha ;) Längtar!!
Tiden här i Edinburgh går superfort, om exakt en månad är jag påväg hem. Känns så sorligt, kommer sakna alla mina kompisar och Edinburgh! Men samtidigt ska det bli sååå mysigt med jul i Uppsala :) Mammon fyller år den 20 december så vi bestämde att vi ska ha en födelsedagsfest för henne och en samtidigt avskedsfest för mig och de andra som bara stannar en termin, så det känns bra! Ska plugga som en dåre i början av december så jag har så mycket tid som möjligt över för mina vänner! Kommer sakna dem så sjukt mycket i januari.
Kramar på er!
 
 
Fina Edinburgh i förberedelse för sin  julskrud
 
 
Huss! <3 Ganska dålig bild men tog bara en med hans fina skor o halsduk! Tror pappa köpte samma halsduk eller hur papp? ;)
 
Fina vänner innan utgång, framifrån o bak Monica från Mexico, Sara från USA och Rico från China (bor utanför Hong kong så jag följer med dig på affärsresa o hälsar på henne nästa gång morfar ;) Tyvärr hade en hemsk person just snott deras rumskompis dator, hon gick ut ur sitt rum i 30 sek för att låsa ytterdörren o då passade tjuven på att ta hennes laptop genom fönstret! Sjukt!! De fick aldrig tag på honom så nu hoppas hon försäkringen täcker det! Hemskt :(
 
 
Jeanne, min franska kompis testar Irn bru, skottlans egna svar på Cola. Sjuk äckligt kan jag tillägga, vilket ni kanske kan se på hennes misstänksamma min. Detta var på en födelsedagsfest en tysk kompis bjöd in mig på, supertrevligt!
 
 
På second hand marknad, jag försökte vara ganster ;) lite mesig min för det dock haha
 
 
'
Juliette från, ja som ni kanske förstår, frankrike. Detta var min första lussekatt för iår, men den räknas faktiskt inte för den var sjukt torr och smakade ingenting som mammas goda lussekatter. Ska anordna ett bak för mina kompisar så de får smaka på riktiga svenska lussekatter senare, får se hur det går haha!
 
 
Helgen avslutatdes hos min Tyska kompis Vers lägenhet, vi åt jättegod tacos och såg på film! Kände ingen där förutom och Mammon (mitten i soffan) men de var supersnälla allihop!
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0