Four things

Fyra saker jag tänkt på här i Edinburgh:

1. Deras feta mjölk är blå, deras tunnaste röd och den mitt emellan är grön. Så första månaden köpte jag röd mjölk av ren vana!

2. På bussen så reser sig alla upp och ställer sig o väntar på att gå av supertidigt! Förstår inte varför! Dessutom tackar de busschaffören varje gång de går av! Tyckte det var jättekonstigt i början men nu gör jag likadant.

3. Trots sin kultur med mackor till lunch så är jag sjukt imponerad av utbudet av take away food på matvarobutikerna här. Glöm att äta samma sunkiga pastasallad om och om igen, här kan du välja maaassor av mackor, wraps, sallader, pastarätter, fruktlådor och fruktpåsar, godis (suck), och chips. Kommer ta 100 år att ta sig igenom allt :P Och du får dricka + valfri mat + frukt/chips/choklad för 3 pund! Me likey! ;D
 
4. Många klär sig som att det är 20 grader ute. Oavsett om det är fulla tjejer mitt i natten eller män mitt på dan så har de korta klänningar eller t-shirt. Och jag som Svensk "viking" klär mig i dubbla lager, tjock jacka och tjock halsdukt och FRYSER! Huuhhhh!


Kram från Edinburgh

Kommentarer
MORFAR

Intressanta iaktagelser. Tvåan var fin Trean såg vi lite exempel på fyran förstår vi inte heller.

2013-10-21 @ 15:30:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0