Christmas ball

Igår var det dags för den efterlängtade julbalen, Christmas ball, här i Edinburgh, anordnat av utbytesstudenföreningen exchange 360. Jag dressade såklart upp mig i en balklänning men upptäckte när jag kom dit att jag var i princip ensam om att ha långklänning haha! Christmas party som namn hade nog passat bättre! Men å andra sidan har jag aldrig fått så mycket kommentarer för min klänning som igår, massor av tjejer berömde den så det var ju kul :D Varje möjlighet att ha balklänning måste man ju ta, speciellt när man har fyra stycken att använda ;)
Runt klockan halv 9, rätt sent, började middagen, jag hade bokat bord åt mina vänner så vi satte oss på övervåningen som var reserverad för oss, mycket lyxigt! Menyn, som jag valt av 3 alternativ, mestod av paj till förätt, kalkon till huvudrätt och Christmas pudding till efterrätt. Som ni ser valde jag de mest brittiska alternativen för att komma in i känslan. Maten höll ok kvalitet, man är ju lite bortskämd från gasquer i Uppsala, men o andra sidan kostade middagen mindre än en bal i Uppsala. Christmas pudding var dock ingen höjdare, riktigt skum efterrätt!
Efter middagen blev det cheilith, en väldigt rolig skottsk klassisk dans. Den går ut på att man gör liknande rörelser, ofta i en ring, och karakteriseras av snabbt tempo och klassisk folkloremusik. Det bästa enligt mig är att man ofta byter partner eller är en grupp av dansare, personligen gillar jag inte att dansa två och två så ceilith passar mig utmärkt! Vi dansade på i flera timmar och klackarna kastades bort bara efter några danser. Att dansa barfota i långklänning till en knäpp skottsk dans var riktigt riktigt roligt!
När klockan slog 2 var vi alla helt slut, och det bar av hemåt. Hann precis med bussen hem vilket kändes skönt, dock skulle denna känslan snart bytas ut, för när jag kom hem så visade det sig att jag var utelåst! Min landlady hade glömt att jag inte kan öppna "the dead lock" som låser dörren mer ordentligt, så när hon gick hemifrån för att vara med sin pojkvän så låste hon båda låsen av någon anledning. Snopet för mig som klockan 2-halv 3 står i full balmundering utanför dörren och bankar. Speciellt då hon lämnar sin mobil hemma, min min när jag hör att det ringer inifrån lägenheten var nog inte trevlig. Hade nog kunnat spöa upp någon i det ögonblicket, jag var fullständigt ursinnig!
Det blev helt enkelt att ringa en vän och ta en taxi hem till henne för att sova där. Tur att man har vänner som ställer upp! Så idag gick vi upp och hade omelettfrukost och pratade vilket gjorde det hela nästan värt det :)
Nu ska jag försöka få något gjort resten av denna dagen! Kramar!

BTW; sorry for den dåliga bildkvaliteten, iphone i all ära men en mörk christmas ball är inte dess starka sida! Hade inte plats för min riktiga kamera tyvärr, och om jag ska vara ärlig är den inte mycket bättre heller :(
 
 

Kommentarer
Doff

Fiiiiin Pemms! :D Och stackars med dörren, haha fy så hemskt när man kommer hem från en utekväll och bara vill sova!

2013-11-30 @ 09:16:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0