Introvecka

Hej hej! Jag lever och mår bra, har varit såå mycket pågång den senaste veckan så har inte haft tid att sätta mig ner och skriva. Introveckan, den såkallade "freshners week" är nu över, har varit på så mycket roliga events och träffat oroligt mycket härliga människor så är jättenöjd! University of Edinburgh (uttalas Edinbraaa av många, vissa säger Edinburaaah, mycket märkligt) lägger ner otroligt mycket jobb på att få de nya studenterna att känna sig så välkommna som möjligt. Det finns hela tiden något att göra så man behöver inte oroa sig för att ha för mycket fritid, även om man inte gör något annat en hel vecka än att gå på event! Först igår, den 16, började kurserna. Just nu vet jag inte riktigt vilka kurser jag till slut kommer ta, återkommer till det senare!
Har träffat så mycket fina människor, en Tysk tjej, de svenska tjejerna från Uppsala, en kinesisk tjej (pluggar i Tokyo, wooow!), en finsk tjej (pluggar fotografi här i hela 4 år!), en tjej från singapore, 2 tjejer från frankrike, en japansk kille, en italiensk tjej, en dansk tjej, två skottska killar, en norsk tjej osv osv. Otroligt internationellt! Alla är lika måna om att träffa nya kompisar också så även om man ibland känner sig lite ensam (man är ju ändå trots allt i ett helt nytt land!) så finns det oftast någon som är pepp på att hitta på något! I slutet på veckan besökte vi också st Andrews,
 
Det enda negativa veckan förde med sig var att jag nu är förkyld :( Mitt boende hittils har varit väldigt kallt men i söndags ökade hon värmen och hon ska också antagligen flytta elementet längre in i rummet så snart blir det varmare hoppas jag :) Tycker redan att det är en förbättring faktiskt! Vissa dagar har också varit lite jobbiga, saknar Hussam och familjen, samt boendet då som har varit för kallt. Men hoppas att problemen lär mig för livet!
 
Anyway; Bildbomb!
 
 
       Old school, väljer jag historiakursen kommer detta vara ett av husen jag har lektioner i!
 
       Säckpipe-demostration :D Var alldeles för litet rum dock för detta utomhusintstrument, vi blev halvt döva      allihopa!
 
      Juli, Mammon och jag på en pub! :)
 
       St Andrews! Här gick kameran varm!
 
      Juli och Jeanne!
 
      Utsikt över st Andrews
 
       Lite av det enorma utbud som fanns under freshners week! :)
 
 
 

Kommentarer
MORFAR

HEJ Härliga bilder. Hoppas det blå färgen med de vita plopparna håller sig tills vi kommer. Allt blir ju så mycket finare när solen skiner. Vi är PÅ VÄG.
Kram

2013-09-27 @ 11:42:50



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0