Hitta i Edinburgh

Hej hej igen!
De senaste dagarna har jag lagt ner tid på att lära mig hitta i Edinburgh och framför allt; att cykla i Edinburgh. Till skillnad från Uppsala kan man inte cykla överallt där man känner för att cykla, utan vissa gator är helt enkelt inte alls anpassade för cyklister och också väldigt biltäta. För en högertrafikant som mig innebär detta att försöka leta så lugna gator som möjligt för att minska antalet tutande ilska bilister när jag helt enkelt kör på fel sida av vägen... Att cykla i korsningar är det absolut värsta, än så länge tittar jag helt enkelt åt både höger och vänster när jag kör i korsningar eftersom det verkar vara omöjlig för min hjärna att bara göra tvärt om (samtidigt måste jag också ha koll på vart jag ska iförsig). En sträcka som borde ta max 25-30 min tog snarare 2 timmar att klara av. haha! Körde fel hela tiden och fick ta upp kartan flera gånger. Men hemvägen gick dock snabbare, på 20 minuter, så jag lär mig fort!
 
Träffade de svenska tjejerna idag, de som är på samma utbyte som jag. De kom hit igår så de har börjat jaga lägenhet nu tillsammans, hoppas de hittar något bra fort! Det är ju alltid roligare om man är två! Vi satte oss och käkade och drack öl på en pub i stan, supernice. Efter det skyndade jag mig i all hast till Primarket innan de hann stänga för att köpa mig ett par tofflor att ha inomhus då lägenheten ännu är väldigt kall, speciellt för fötterna. 40 spänn för ett par tofflor, älska primarket!! Förutom detta tror jag att jag har hittat de perfekta vinterskorna, känns bra! :)
 
Såå, imorgon har jag en dag kvar innan introduktionsveckan börjar, blir att sticka in och försöka lösa telefonproblemet (min iphone är ju låst till mitt svenska nummer och kan inte låsas upp heller så måste försöka väcka liv i min gamla sunkiga sony xperia igen. Glömde min laddare till den så det måste jag fixa imorgon. De andra tjejerna pratade om en kille de träffat som bjöd in dem på fest imorgon också så hänger antaglien på dit också! :)
 
Kramar från ett kallt Edinburgh!
 
 Min fina cykel!
 
 
 
 
Detta är min cykelväg hem! :)
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TRALALALLA
Min profilbild

RSS 2.0